
Balandžio 10 dieną Elektrėnų savivaldybėje, kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 52-ajame kilometre, dešinėje kelio pusėje esančioje poilsio aikštelėje ties Mijaugonių gyvenviete buvo organizuota prevencinė priemonė-susitikimas su eismo dalyviais. Šį susitikimą organizavo Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos kelių policijos tarnyba.
Susitikimo metu su eismo dalyviais bendravo ir saugaus eismo temomis diskutavo susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Šv. Mikalojaus bažnyčios kunigas, Vilniaus apskrities policijos kapelionas Aušvydas Belickas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus pavaduotojas, laikinai einantis direktoriaus pareigas Egidijus Skrodenis, Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius.
Tą dieną iš kelio A1 į poilsio aikštelę užsukę vairuotojai betarpiškai diskutavo su susisiekimo ministru R. Sinkevičium, kelių ir eismo saugumo specialistais. Visi renginio dalyviai vaišinosi kava, dalijosi nuomonėmis ir patirtimi. Šv. Mikalojaus bažnyčios kunigas, Vilniaus apskrities policijos kapelionas A. Belickas automobilių stovėjimo aikštelėje palaimino atvykusias transporto priemones.
„Darome viską, kad Lietuvos greitkeliai ir automagistralės būtų kuo saugesni, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. – Esu tikras, kad tokius rezultatus lėmė spartus gerosios pasaulio praktikos, diegiant inžinierines saugaus eismo priemones, taikymas, vadinamųjų „juodųjų dėmių“ keliuose skaičiaus mažinimas, taip pat – nuolat tobulinama vairuotojų rengimo ir kontrolės sistema“.
Per praėjusį dešimtmetį Lietuvos magistralės ir greitkeliai eismo dalyviams tapo akivaizdžiai saugesni dėl juose aktyviai diegtų kompleksinių priemonių. Šiemet paskelbtoje Europos transporto tarybos (ETSC) ataskaitoje mūsų valstybė pripažinta padariusi didžiausią pažangą 2004–2013 metais mažinant žūčių tokiuose keliuose skaičių. Europos transporto taryba atkreipė dėmesį, kad šį progresą (trejus metus iš eilės, 2011–2013 metais – vidutiniškai žuvo 11 žmonių, kai tuo tarpu 2004–2006 metais – 48) Lietuva pasiekė kompleksinėmis priemonėmis. Tarp efektyviausių priemonių ETSC pažymėjo lėtėjimo ir greitėjimų juostų platinimą ir ilginimą, sankryžų rekonstravimą į žiedines bei atitvarų įrengimą.
Pastaraisiais metais saugaus eismo situacija mūsų šalyje išlieka stabili. 2014 metais Lietuvos keliuose ir gatvėse žuvo 265 žmonės, tarp jų – 24 nepilnamečiai, 2013 metais – 256, 2012 metais – 302. Tačiau pagal žuvusiųjų skaičių, tenkantį vienam milijonui gyventojų, Lietuva tarp Europos Sąjungos šalių vis dar pirmauja.
Šiais metais Lietuvoje eismo įvykiuose jau žuvo 57 žmonės, tarp jų – 2 nepilnamečiai (Utenos rajone, kelyje Utena–Tauragnai–Kirdeikiai, 6 ir 14 metų keleiviai). Daugiausia eismo įvykiuose žuvo pėsčiųjų – 22 ir vairuotojų – 21.
Saugaus eismo dienai skirtus renginius kelininkai organizavo kartu su policijos pareigūnais, lankėsi vaikų ugdymo įstaigose, vedė vaikams saugaus eismo pamokas, organizavo viktorinas, taip pat dalyvavo bendruose reiduose, kurių metu priminė eismo dalyviams apie saugų elgesį kelyje, platino saugaus eismo priemones.