
Gegužės 4 dieną šalia Vydmantų sankryžos atidarytas Palangos aplinkkelis. Jo tiesimo darbai vyko pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos įgyvendinamą viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą, kurio sutartis pasirašyta 2013 m. balandžio 10 dieną, ji įsigaliojo balandžio 30-ąją. Sutartį pasirašė Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, UAB „Plėtros investicijos“ (viešąjį pirkimą laimėjusi įmonė) ir UAB „Palangos aplinkkelis“.
Lietuvos automobilių kelių tiesimo srityje toks partnerystės projektas įgyvendinamas pirmą kartą. Projekto trukmė – 25 metai, sutarties vertė 123,575 mln. litų (35,79 mln. eurų). Valstybė už atliktus darbus ir paslaugas pradės mokėti 2015 metų gegužės pabaigoje, atlygį išmokės per 23 metus.
Į Palangos aplinkkelio atidarymą atvyko Lietuvos Respublikos ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus pavaduotojas l. e. direktoriaus pareigas Egidijus Skrodenis, Palangos meras Šarūnas Vaitkus, Kretingos rajono meras Juozas Mažeika, UAB „Palangos aplinkkelis“ direktorius Vitoldas Sapožnikovas. Renginyje dalyvavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai, rangovai.
Palangos aplinkkelis jau šį sezoną sumažins į kurortą užsukančių transporto priemonių srautą. Nuo Klaipėdos atvykusios ir Liepojos kryptimi važiuojančios mašinos praskries naujuoju aplinkkeliu.
Šio projekto rangovas AB „Kauno tiltai“ per dvejus metus nuo sutarties įsigaliojimo (2013 m. balandžio 30 d.) nutiesė 8,25 km ilgio Palangos aplinkkelį. Jį tiesė Palangos miesto teritorijoje (6,25 km) ir Kretingos rajono savivaldybės teritorijoje (2 km). Tiesiant aplinkkelį, netoli Palangos esanti Vydmantų sankryža rekonstruota į „dobilo lapo formos“ skirtingų lygių sankryžą. Taip pat įrengtos dar dvi vieno lygio sankryžos.
Aplinkkelio projektavimo paslaugas teikė UAB „Kelprojektas“. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos techninį projektą „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A13 Klaipėda–Liepoja (Palangos aplinkkelio) ruožo nuo 24,75 iki 33,00 km tiesimo ir Vydmantų sankryžos rekonstravimas“ suderino 2013 m. lapkričio 28 dieną. Palangos miesto bei Kretingos rajono savivaldybės leidimus statybai išdavė 2014 m. sausio 30 d. ir 31 d.
Palangos aplinkelio tiesimo darbai prasidėjo 2014 m. kovo 4 dieną. Statybos darbus atliko AB „Kauno tiltai“. Darbų techninę priežiūrą vykdė UAB „Kelvista“. Statybos darbų techninės priežiūros kontrolinius bandymus ir tyrimus atliko AB „Kauno tiltai“ akredituota laboratorija.
Iš viso Palangos aplinkkelio ir Vydmantų sankryžos rekonstrukcijos darbai kainavo 34,076 mln. Lt be PVM ( 9,87 mln. eurų).
Nuolatines ir eksploatacines priežiūros paslaugas nuo 2015 m. gegužės 1 d. iki sutarties pabaigos – 2038 m. balandžio 30 dienos – teiks UAB „Palangos aplinkkelis“.
Šio aplinkkelio ne tik palangiškiai, bet ir kretingiškiai laukė seniai – 2004 m. jo projektą Vyriausybė įtraukė į savo programą, tačiau konkretūs darbai pradėti tik 2011 metais. Kelio tiesimo teritorijoje 2013 metų pabaigoje pradėta kirsti miškus, darbus atliko VĮ „Kretingos miškų urėdija“.
Naujasis aplinkkelis suteiks ne tik patogumus vairuotojams, bet ir iš esmės pagerins ekologinę situaciją prie Palangos. Kadangi Palangos aplinkkelis taps magistralinio kelio Klaipėda–Liepoja dalimi, jis tranzitinį transportą nuo Palangos nukreips Liepojos, Klaipėdos, Šiaulių kryptimis, sunkiasvoris transportas nebevažiuos per kurorto centrą, sumažės jo judėjimas mieste. Ypač svarbu, kad į Latviją krovinius vežantys tranzito automobiliai netrikdys palangiškių ir kurorto svečių ramybės – pagrindiniai transporto srautai iš Klaipėdos jūrų uosto aplinkkeliu aplenks šį unikalų Baltijos pajūrio kampelį.
LAKD inf.